Отново колиметрична опашка на границата с Гърция

5-километрова опашка за влизане в Гърция през ГКПП „Кулата”, пише БГНЕС.

Въпреки всичките условия за влизане- отрицатилене тест, касова бележка ,че е направен, декларация, хората искат да отидат на гръцкото море. Още призори на граничния пункт се натрупаха чакащи автомобили.

Около 70% от автомобилите на опашката са с румънска регистрация.

През последните седмици българските туристи разбраха, че с код, започващ с 13, се прави неизбежно повторен тест на границата. Така туристите започнаха да пускат по няколко декларации, докато получат код с друга цифра. Гръцката страна се усети и добави и други числа в системата.

„Хората да не се опитват да надхитрят системата. Става дума за 30 секунди”, призова в предаването „Събуди се” по Нова тв гръцкият икономист Плутархос Маридакис.

„Балканските туристи не са единствените, които очакваме в Гърция. Традиционно те представляват 10% от туристите ни. Гърция залага много да остане безопасна дестинация за туристите не само за Балканите, но и за целия свят. Започват да навлизат хора от Англия и други западни държави, които са по-чувствителни към безопасността", коментира икономистът.

В същото време през последните два месеца България успя да привлече 50% от туристите, които обичайно почиват в Турция или в Гърция, показва анализ на румънската туристическа агенция "Травъл пленър" (Travel Planner).

Към тази дестинация се насочи ядро от туристи със средни или над средните доходи, които са склонни да похарчат повече пари, защото са свикнали с качеството в Гърция и Турция.

Те вече избират България, защото е най-достъпната дестинация за румънските туристи, не изисква PCR тестове, не трябва да спазваш карантина при завръщане, защото не е докладван нито един случай на COVID-19 на българското крайбрежие и е една от най-сигурните европейски дестинации. Пазарът се промени доста, но най-търсени са качествените хотели. Туристите, които отиват в България, са по-претенциозни, с доходи над средните, и търсят петзвездни хотели, хотели от някоя верига или четиризвездни, където са останали доволни от качеството на услугите , казва в Туитър Себастиан Константинеску, изпълнителен директор на "Травъл пленър".